home   /   marketing  /   google_adwords

Google Adwords

Hoog in de zoekresultaten van Google eindigen is in de meeste gevallen niet eenvoudig. Wanneer u in een markt opereert met zeer veel concurrentie is het bijna onmogelijk om bovenaan in de zoekresultaten te eindigen.
 

Met het Google AdWord-advertentieprogramma kunt u ervoor zorgen dat uw website wordt weergegeven boven de reguliere zoekresultaten.

Als klant van Google AdWords betaalt u alleen een bedrag als er op het getoonde resultaat word geklikt. Het bedrag hangt af van de populariteit van het (zoek)woord waarmee uw advertentie is verbonden. Op deze zoekwoorden kunt u bieden middels een vraag en aanbod systeem. Een populair woord is uiteraard veel duurder dan een minder populair woord. Creativiteit en kennis van deze materie zijn onontbeerlijk, niet alleen de hoogte van de bieding maar ook de relevantie van het zoekwoord bepaald de positie van de getoonde advertentie. Naast de hoogte van het bedrag wat per zoekwoord wordt betaald bepaald u het zelf budget wat er per dag wordt verbruikt.

Resultaten monitoren

Om de resultaten van een AdWords campagne te monitoren is er Google Analytics, een gratis dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en te analyseren, met als doel een duidelijk beeld te geven van (onder andere) de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kan de beheerder de website aanpassen om zodoende het maximale rendement te halen uit het (door u bepaalde) dag budget.

Voordelen van Google AdWords

Het grootste voordeel van Google Adwords is dat u op een snelle manier de doelgroep kan benaderen die op zoek is naar uw product of dienst. U adverteert dus niet aan mensen die op dat moment niet geïnteresseerd zijn in uw aanbod! Naast de zichtbaarheid is het zeer goed meetbaar. Hierdoor weet u in relatief korte tijd wat werkt. Welke keywords leiden tot verkoop van uw dienst of product tegen welke kosten per verkoop?

Meer voordelen van AdWords zijn:

  • U heeft zelf de controle over de kosten. U bepaalt zelf het dag budget, wat ook per direct is aan te passen of te onderbreken.

  • U verkrijgt waardevolle informatie door de Adwords resultaten te meten. Op die manier weet u na een tijdje precies welke zoekwoorden meer klanten opleveren. Dát zijn de woorden waarvoor u uw website moet gaat optimaliseren.

  • Meetbare advertenties, het is mogelijk om de conversie (conversie staat voor het omzetten van bezoekers naar kopende klanten) te meten.

  • Verhoging van de naamsbekendheid

  • Doelgroepen zijn te benaderen op regio, taal, land, leeftijd, interesse en geslacht.

  • Koppeling met Google Analytics

Google partner

Endless webdesign is gecertificeerd Google partner en derhalve de juiste keuze als partij om uw online campagne op te zetten en te begeleiden. Vanwege ons partnerschap hebben wij direct contact met de adviseurs van Google en kijken regelmatig samen met hen naar de lopende campagnes met als doel het hoogste rendement te bereiken.

 
Offerte aanvragen

 
Meer weten over Google AdWords

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.


 

Profiteer van meer dan 18 jaar ervaring in het succesvol opzetten van zeer uiteenlopende internet projecten.
Bekijk onze brochure, Download Brochure  of kom eens langs voor een vrijblijvend gesprek voor advies, over digitale of traditionele media.
Mail of bel ons vandaag nog: 0321-336321.